Zone3 - verdensledende på triathlonutstyr

Zone3 - verdensledende på triathlonutstyr

Eliteutøver og verdensmester James Lock startet Zone3 ved Loughborough University i 2006, med ønsket om lage det aller beste utstyret for sykling, svømming og løping. Fra den spede begynnelse, drevet av engasjement og lidenskap, har Zone3 vokst seg opp til å bli Europas ledende merkevare for triathlon og svømming. 

Fordi innovasjon og kvalitet har vært viktig, har produktene fra Zone3 fått mange priser og utmerkelser, og rangeres som det bestleverende merket på markedet, både av privatpersoner og media. I 2018 ble Zone3 tildelt "Queen's Award Of Business Enterprise" for resultatene de hadde oppnådd som selskap, og arbeidet for å utvikle både produktene og sporten går videre. 

 

 

Produkter og miljøhensyn

Utstyret skal aldri begrense opplevelse og ytelse. Om du svømmer i basseng eller sjøen, som rekreasjon eller trening skal utstyret gjøre jobben. Draktene fra Zone3 har ved flere anledninger fått kåringer som viser at kvaliteten overgår prisen. Nybegynnerdrakten Advance ble kåret til den beste nybegynnerdrakten av 220 Thriathlon Magazine, og Vision, verdens raskeste nybegynnerdrakt, fikk gullprisen med 5/5 stjerner i magasinet Thriathlon Plus.

Utviklingen av mer miljøvennlige materialer er viktig for Zone3, derfor brukes det neopren som blant annet er laget/fremvinnet av kalkstein og resirkulerte gummidekk, vannbasert lim, og fôr som er laget av resirkulert polyester.

 

  

Tidslinje

1998-2003 - Historien om eieren
Grunnleggeren James Lock er proffutøver på nasjonalt nivå (England) innen svømming og løping, og starter ved Loughborough University med et stipend for Triatlon.

2006 - Starten på Zone3
James fullfører en utdannelse som arkitekt, og starter opp Zone3 samtidig som han starter karrieren sin som profesjonell Triathlon-utøver.

2009 - De første produktene lanseres
De første våtdraktene lanseres, blant annet Aspire og Aquaflo, sammen med den aller første svømmeshortsen med oppdrift. Våtdrakten Vanquish tar verden med storm med ytelse som overgår ledende våtdraktmodeller.

2010 - Utmerkelsene starter å komme
"200 Magazine" gir våtdrakten Aspire 10/10 i sin anmeldelse.

2012 - London 2012
Zone3 lanserer en ny, kostbar våtdrakt eksklusivt for Harrods, og sponser Gambia i De Olympiske Leker.

2013 - London Triathlon
Zone3 blir hoved-samarbeidspartner for London Triathlon.

2014 - Ekspansjon til andre land
Salget vokser og ekspanderer til å omfatte Skandinavia og USA.

2015 - Zone3 når nye høyder
Zone3 blir det bestselgende triathlon-merket hos flere høyprofilerte forhandlere.

2017 - Vekst
Antall ansatte overskrider 20, og gode anmeldelser strømmer inn. 

2018 - Queen's Award
Verdensomspennende vekst anerkjennes av Dronning Elisabeth, og Zone3 tildeles "Queen's Award Of Business Enterprise".

2019 - Vinnere 
Zone3 lanserer en ny fitness- og kompresjons-kolleksjon, og vinner "wetsuit and trisuit of the year awards".

2020 - Covid og havsvømming
Med covid følger færre svømme- og triatlonarrangementer, men havsvømming blir mer populært.

2021 - Økt etterspørsel
Etterspørselen etter svømme- og triathlonutstyr øker og Zone3 blir en nøkkelpartner for USA Triathlon.

2022 - Fortsatt suksess
Et nytt år med solid salg og lansering av de nye Vanquish X og Aspire-våtdraktene.

 

Les Zone3 sine bloggartikler og lær om triathlon og havsvømming på vår blogg.

  

Tilbake til bloggen