Gå tilbake til hjemmeside
Stem på oss på Dykkesiden.com!
          >> Tilbake til hovedside
Kontakt oss
It is currently Mon Sep 06, 2010 5:23 pm

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Omer stingray ?
PostPosted: Wed Aug 19, 2009 4:36 pm 

Noen som har erfaringer med omer stingray? det står at den har en fotlomme som former seg etter foten din, hvor sant er dette?
Også noen som vet om de andre Omer finnebladene passer i denne fotlommen?

- eventuelt varme anbefalinger av andre finner i ca. denne prisklassen?

Report this post

Profile Email  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Omer stingray ?
PostPosted: Sat Aug 22, 2009 4:06 pm 

Hei!
Eg har kjøpt desse finnane for nokre månader sidan og eg er virkelig fornøgd med dei. Eg har ikkje så mykje dykkererfaring, men eg syns i hvert fall dei er veldig gode. Kor vidt fotlomma tilpassar seg foten skal eg ikkje prøve å bedømme, men føtene mine set i hvert fall veldig godt i lommene, og dei er enkle å få av og på seg. Eg er i hvert fall veldig fornøgd med kjøpet. Om andre finneblad passar veit eg desverre ikkje, men de veit nok dei som driv frivannsliv vil eg tru.

Report this post

Profile Email  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Aug 23, 2009 10:31 am 

Ser bra ut de, og som de skriver har de økt vinkelen på bladet, dette er et pluss, jeg kjøbte et par specialfins kompositfinner i sin tid i stedet for omer bat, fordi omer dengang hadde lille vinkel på bladet.
Lurer lidt på om det har så mye at si med fotlommen som former seg, tror vi her nordpå dykker med såpass tykke sokker at det ikke har det store at si.

hc

Report this post

Profile Email  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Aug 23, 2009 9:43 pm 

Strålende fornøyd, fikk mine i posten for to uker siden og har kun forsøkt de to ganger i sjøen. Til gjengjeld har jeg hatt både sporasub og omer finner før, og synes def. disse var bedre. Passe stiv, god passform , og ikke minst virker de meget holdbare. Ikke akkurat et minus at prisen er under 1000 lappen heller Very Happy Very Happy Very Happy

Report this post

Profile Email  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Aug 25, 2009 7:27 pm 

Dette høres jo veldig bra ut, tror nok at jeg vil invistere i et par av disse Very Happy

Report this post

Profile Email  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Jan 24, 2010 10:42 am 

Jeg har dem selv.

Jeg har følgende plast finner lige nu: Smile

- Beuchat Competition Blue (soft) - de bliver hurtig alt for bløde Sad , men deres fodlomme er superb Smile
- Picasso Black Team (sort - hårdt) - Lorte finne, meget hårdt og fodlomme er som om du har et mursten om føden Sad
- Effesub whale (medium -grey) - De er gode og sidder rigtigt godt i vandat, meget stabil, elasticitet ændres ikke, dog lidt for hårdt til overflade svømmning. Men kan anbefales
- Omer Winter (soft grey) - Ok men de bliver hurtig slidte og skifter hårdhed selv efter kort tid, de bliver alt for bløde men fodlomme er ok.
- Omer Stingrey - En rigtigt god plast finne, det er de bedste plast finner jeg har haft, tilpas god hårdhed for både dybe og shallow dyk, og jeg bliver slet ikke træt i ben grundet den fine vinkel de har lavet. Fodlomme er super, ikke for hårdt men heller ikke for blod.

Report this post

Profile Email  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 6:58 pm 

Very Happy Kjøpte et par av disse finnene før jul på Sportsbutikken i Køben. Veldig godt fornøyd med dem så langt etter 3 dykk.

Fra før har jeg et par kortere uv-rugby finner (Stratos), OK til sin funksjon disse også, men kommer nok til å anvende disse primært til snorkling uten våtdrakt og blybelte framover..

Einar, Trondhjæm Very Happy

Report this post

Profile Email  
Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC